آموزش ساخت برگه‌ها در وردپرس

آموزش ساخت برگه‌ها در وردپرس

آموزش ساخت برگه‌ها در وردپرس، یکی دیگر از آموزش‌های مجموعه مدرسان برتر است که در این مقاله در اختیار شما دانشجویان عزیز قرار خواهیم داد. اگر می‌خواهید با نحوه کار با برگه‌ها در وردپرس و ایجاد صفحه جدید در وردپرس آشنا شوید، با ما همراه باشید.

آموزش ساخت برگه‌ها در وردپرس

ساخت برگه‌ها در وردپرس

آموزش ساخت برگه‌ها در وردپرس

پس از خرید هاست و دامنه و نصب وردپرس و تنظیمات آن نوبت به ساخت صفحات ایستا در وردپرس می‌رسد. صفحاتی مانند(صفحه اصلی، صفحه تماس با ما، صفحه درباره ما و …) که به‌منظور اهداف خاصی که برای وب‌سایتتان در نظر گرفته‌اید کاربرد دارند.

همان‌طور که اشاره کردیم، محتوای چنین صفحاتی در حالت ایستا قرار دارند و نیازی نیست که به‌عنوان نوشته در وردپرس ایجاد و در وب‌سایت شما نمایش داده شوند. برای ساخت برگه‌ها در وردپرس مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در پیشخوان وردپرس منوی سمت راست گزینه برگه‌ها و سپس افزودن برگه جدید را انتخاب نمایید.
  2. در کادر عنوان، نام برگه موردنظر خود را وارد و گزینه انتشار را بزنید.
  3. در قسمت همه‌ی برگه‌ها نیز می‌توانید تمام برگه‌هایی که ساخته‌اید را مشاهده نمایید.
  4. ویرایشگر صفحه برگه تقریباً شبیه ویرایشگر نوشته‌هاست با این تفاوت که در برگه‌ها امکان استفاده از برچسب وجود ندارد. (البته با کمک برخی افزونه‌ها می‌توان این قابلیت را نیز برای برگه‌ها اضافه نمود).
  5. تفاوت دیگر صفحه برگه‌ها با نوشته‌ها در وردپرس این است که این صفحه یک ستون به نام ویژگی‌های برگه داردکه در صفحه نوشته چنین ستونی وجود ندارد.

مدیریت برگه‌ها در وردپرس

در ادامه آموزش ساخت برگه‌ها در وردپرس به مدیریت برگه‌ها در وردپرس خواهیم پرداخت. برای مدیریت برگه‌ها نیز باید از پیشخوان وردپرس، منوی سمت راست، گزینه‌ی همه برگه‌ها را انتخاب نمایید.

در این قسمت می‌توانید اطلاعات مربوط به هر برگه را مشاهده و آن‌ها را ویرایش، ویرایش سریع و یا حذف نمایید. گزینه‌های دیگری مانند نمایش برگه، مشاهده نویسنده، دیدگاه‌های هر برگه و … نیز در این قسمت قابل‌مشاهده خواهد بود.

نحوه‌ی مخفی کردن اطلاعات برگه در وردپرس

شاید برای افراد مبتدی که تازه، ‌کار طراحی سایت با وردپرس را شروع کرده‌اند این سؤال پیش بیاید که چگونه می‌توانند اطلاعات برگه‌ها را مدیریت و بخش‌هایی را که موردنظرشان است را مخفی نمایند. برای این کار نیز مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به پیشخوان وردپرس، منوی سمت راست، گزینه‌ی برگه‌ها، همه‌ی برگه‌ها بروید.
  2. در این صفحه روی دکمه «تنظیمات صفحه» که در بالای سمت چپ قرار دارد کلیک نمایید.
  3. در پنجره بازشده تیک مربوط به هر قسمت که می‌خواهید مخفی شود را بردارید.
  4. برای بازگشت به نمایش اطلاعات مخفی‌شده نیز همین مراحل را رفته و مجدداً تیک گزینه موردنظر خود را فعال نمایید.
  5. در مرحله آخر نیز بر روی گزینه‌ی «اجرا» تنظیمات اعمال‌شده را ذخیره نمایید.

تفاوت برگه‌ها و نوشته‌ها در وردپرس

بارزترین تفاوتی که می‌توان برای برگه‌ها و نوشته‌ها در وردپرس بیان کرد، این است که نوشته‌ها به‌صورت داینامیک هستند و برگه‌ها به‌صورت ایستاتیک. برای درک بهتر این موضوع باید بدانید که صفحات ایستا، صفحاتی هستند که بدون تغییر از زمان ساختن سایت آن‌ها را می‌سازیم و نیازی به تغییر مجدد ندارند مگر در موارد خاص.

معمولاً از صفحات ایستا بیشتر برای طراحی صفحات اصلی سایت (برگه‌ها) مانند(صفحه اصلی، فرم تماس، درباره ما، صفحه نقشه گوگل و …) استفاده می‌شود.

در مقابل صفحات پویا، همان‌طور که از مفهوم آن‌ها مشخص است مدام در حال تغییر هستند و تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد و نامحدود است. از صفحات پویا برای نمایش محتوای وب‌سایت که همان نوشته‌ها و پست‌های وب‌سایت هستند، استفاده می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم تعداد این صفحات بسیار زیاد است و برای مشخص کردن آن‌ها نیز از دسته‌بندی‌ها و برچسب‌ها استفاده می‌کنند.

تفاوت دیگر برگه‌ها و نوشته‌ها (پست‌ها) این است که پست‌ها معمولاً دارای بخشی به نام کامنت ها و یا نظرات هستند. تفاوت دیگری که بین برگه‌ها و نوشته‌ها وجود دارد این است که نمایش جزئیات مربوط به نویسنده در نوشته‌ها قابل‌نمایش خواهد بود.

پست‌های وردپرسی (نوشته‌ها) قابلیت خوراک شدن را دارند و در خوراک RSS در دسترس هستند. یعنی کاربرانی که مایل‌اند از یک پست یا نوشته استفاده کنند می‌توانند از طریق یک سرویس مانند (feed reader) و یا نرم‌افزارهایی مانند (Aweber,GetRespose,Convertkit, …) خوراک‌های RSS را منتشر کنند. این سرویس آخرین نسخه به‌روزرسانی پست‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته لینک‌های خوراک RSS نیز در فضای مجازی قابل اشتراک‌گذاری هستند.

چکیده

به‌طورکلی برگه‌ها در وردپرس در مقایسه با نوشته‌ها نیاز به تغییرات زیادی نخواهند داشت و دست ما برای ایجاد تغییرات آن کوتاه است مگر در مواردی خاص. در برگه‌ها امکاناتی مانند دسته‌بندی و برچسب‌ها وجود ندارد ولی قسمتی به‌عنوان ویژگی‌های برگه وجود دارد.

«آموزش طراحی ساست با وردپرس» یکی از مجموعه‌های منحصربه‌فرد، مدرسان برتر است که برای شما دانشجویان گرامی تدارک دیده‌شده است. شما می‌توانید با این آموزش با آخرین ترفندهای طراحی سایت با وردپرس آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *