اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت دوم)

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت دوم)

 اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت دوم) موضوع امروز مقاله ماست. بنابراین در این بخش تصمیم گرفتیم تا ۱۰ مورد از اصطلاحات مهم و رایج سئو را بررسی کنیم. به‌طورکلی ما اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید را در چهار جلسه بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت دوم)

در این قسمت ۱۰ اصطلاح مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید بیان خواهیم کرد:

  •      سئو منفی (negative seo)
  •    عبارت کلیدی یا نام برند (Brand Keyword)
  •     مزرعه محتوا (Content Farm)
  •    محتوا پادشاه است (Content Is King)
  •    نرخ تبدیل (Conversion Rate)
  •    نرخ کلیک (CRT)
  •    بک لینگ (Bcklink)
  •    محتوای تکراری (Duplicate Content) 
  •   زمان ماندگاری (Dwell Time)
  •     محتوای همیشه سبز (Evergreen Content)

۱۰ اصطلاح مهم و رایج سئو

اصطلاحات مهم و رایج سئو

۱. سئو منفی (negative seo)

سئو منفی (negative seo) درواقع به عملیات سئو کلاه‌سیاه گفته می‌شود که توسط شخصی به‌جز مدیر وب‌سایت انجام خواهد شد.

به‌طورکلی چنانچه مدیر یک سایت عملیات کلاه‌سیاه بر روی وب‌سایت خود انجام دهد و باعث افت سایت خود شود، سئو منفی یا  (negative seo) تلقی نمی‌شود. ولی اگر این تکنیک‌ها توسط شخص دیگری که روی سایت شما کار می‌کند انجام شود، اصطلاحاً سئو منفی گفته می‌شود.

۲. عبارت کلیدی یا نام برند (Brand Keyword)

عبارت کلیدی یا نام برند (Brand Keyword)درواقع هر نامی است که همراه برند شما می‌آید. به‌طور مثال «آموزش المنتور» یک عبارت کلیدی است و «آموزش المنتور مدرسان برتر» یک برند کیورد (Brand Keyword) است.

۳. مزرعه محتوا (Content Farm)

مزرعه محتوا یکی دیگر از اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید است. مزرعه محتوا درواقع یک تکنیک بسیار قدیمی سئو کلاه‌سیاه است که محتواهای بسیار کوتاه و باکیفیت پایینی توسط افراد و فریلنسرهای مختلف در وب‌سایت منتشر می‌شود که به‌منظور ایجاد لینک سازی های مخرب انجام می‌شد. این تکنیک که گاهی توسط ربات‌ها نیز انجام می‌شد، در حال حاضر در صورت اجرایی شدن با جریمه‌های سنگین گوگل مواجه خواهد شد.

۴. محتوا پادشاه است (Content Is King)

اصطلاح  محتوا پادشاه است (Content Is King) بدین معناست که همیشه محتوای درجه‌یک و عالی حرف اول را در سئوی سایت شما خواهد زد. سعی کنید از همان ابتدای کار یک روش منظم و برنامه‌ریزی‌شده برای تولید محتوای وب‌سایت خود داشته باشید.

۵. نرخ تبدیل (Conversion Rate)

نرخ تبدیل (Conversion Rate) درواقع میانگین بازدید و فروش کسب‌وکار شمارا مشخص می‌کند. درواقع هرچه عدد نرخ تبدیل بزرگ‌تر باشد، وب‌سایت شما بهتر عمل کرده است. برای محاسبه نرخ تبدیل کافی است که تعداد فروش را بر تعداد کل بازدیدکنندگان تقسیم و عدد به‌دست‌آمده را در ۱۰۰ ضرب نمایید. عدد به‌دست‌آمده از این ضرب و تقسیم نرخ تبدیل یا (Conversion Rate) کسب‌وکار شما خواهد بود.

۶. نرخ کلیک (CRT)

نرخ کلیک (CRT) مخفف عبارت Click Through Rate است که بیانگر میزان کلیک کاربران است. به‌طور مثال چنانچه سایت مدرسان برتر در صفحه اول گوگل قرارگرفته باشد و کلمه « آموزش طراحی سایت وردپرس» ۱۰۰ بار سرچ شود، که از این ۱۰۰ بار ۳۰ بار روی سایت مدرسان برتر کلیک شود، عدد ۳۰ را تقسیم بر ۱۰۰ و عدد به‌دست‌آمده (۰.۳) را در ۱۰۰ ضرب می‌کنیم. عدد به‌دست‌آمده (۳۰%) است که بیانگر نرخ کلیک سایت شما خواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم بررسی و بهبود نرخ کلیک (CRT) را در برنامه توسعه سئوی وب‌سایت خود قرار دهید.

۷. بک لینگ (Bcklink)

بک لینک درواقع همان لینک‌هایی است که شما از وب‌سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید و یا به وب‌سایت‌های دیگر لینک می‌دهید. استفاده از این تکنیک نیز در سئو بسیار حیاتی و مهم است.

۸. محتوای تکراری (Duplicate Content)

محتوای تکراری (Duplicate Content)  درواقع کپی بودن محتوای وب‌سایت است که باعث افت شدید سئو سایت شما می‌شود. محتوای وب‌سایت باید همیشه درجه‌یک و عالی و به‌روز باشد و با قلم شخص نویسنده تولید شود نه اینکه از سایت‌های دیگر کپی کنیم. در این موارد حتی کپی محتوای صفحات داخلی وب‌سایت نیز می‌تواند درروند نزولی سئو سایت شما اثرگذار باشد.

۹. زمان ماندگاری (Dwell Time)

زمان ماندگاری (Dwell Time) یکی از معیارهای اصلی گوگل برای سنجش رتبه‌بندی وب‌سایت است. درواقع زمانی ماندگاری یک کاربر در صفحه خاصی از سایت شما توسط گوگل رصد شده و به‌ عنوان یکی از معیارهای اصلی رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نظر می‌گیرد.

۱۰. محتوای همیشه‌سبز (Evergreen Content)

محتوای همیشه‌سبز (Evergreen Content)  محتوایی است که همیشه و در یک بازه زمانی طولانی برای کاربران قابل‌استفاده باشد. به‌هیچ‌عنوان برای محتوای خود تاریخ و زمان تعیین نکنید.

چکیده

اصطلاحات مهم و رایج سئو که حتماً باید بدانید (قسمت دوم) موضوع امروز مقاله ما بود. امیدواریم که مورد توجه شما عزیزان قرارگرفته باشد. برای مطالعه قسمت‌های بعدی اصطلاحات مهم و رایج سئو مدرسان برتر با ما همراه باشید.

«آموزش طراحی سایت با وردپرس» یکی از دوره‌های خوب مجموعه مدرسان برتر است که در همین وب‌سایت ارائه می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم چنانچه به دنبال یادگیری حرفه‌ای وردپرس هستید؟ این دوره را نیز دنبال کنید.!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *