تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت

تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت

تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت چگونه است؟ آیا گواهی SSL در سئو وب‌سایت تأثیر دارد یا خیر؟ معایب و مزایای استفاده از گواهی SSL چیست؟ چه زمانی SSL افت سئو را در پی خواهد داشت؟ مراحل نصب SSL.

SSL چیست؟ تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت چگونه است؟ تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت

SSL مخفف کلمات (Secure Sockets Layer) است که یک تکنولوژی استاندارد امنیتی برای ایجاد یک لینک امن و رمزگذاری شده بین سرور و مرورگر اینترنت کاربر به کار گرفته می‌شود.

این استاندارد امنیتی این اطمینان را برای کاربر حاصل خواهد نمود که تمامی اطلاعات تنها بین کاربر و سرور به‌صورت خصوصی ردوبدل شده که می‌تواند نقل‌وانتقال‌ها و پرداخت‌های آنلاین خود را در کمال امنیت انجام دهد.

SSL ابزاری است برای افزایش امنیت وب‌سایت شما که علاوه بر سئو در افزایش بازدید و جذب کاربر و درنتیجه فروش وب‌سایت شما نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

گواهی‌نامه‌های SSL حاوی اطلاعاتی از قبیل (نام دامنه، نام شرکت و کمپانی، آدرس، شهر و کشور، تاریخ اعتبار گواهینامه SSL، جزئیات Authority گواهینامه و مسئول صادرکننده) است.

زمانی که مرورگر اینترنتی به یک وب‌سایت امن متصل می‌شود، ابتدا گواهینامه SSL را دریافت و سپس بررسی می‌کند که آیا گواهینامه و صادرکننده آن معتبر است یا خیر؟ در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکلی به کاربر اخطار می‌دهد که سایت موردنظر امنیت ندارد.

تشخیص وب‌سایت‌هایی که گواهی SSL دارند بسیار آسان است. زمانی که شما آدرس دامنه (Domain) یک وب‌سایت را سرچ می‌کنید، باید پس از کلمه (http)  حرف S قرارگرفته باشد. یعنی (https). در چنین حالتی سایت موردنظر از گواهی SSL استفاده کرده است.

حال باید توجه کرد که تنها با مشاهده حرف S در انتهای کلمه (http)  نمی‌توان از امنیت صددرصدی آن وب‌سایت اطمینان حاصل کرد. چراکه خرید گواهینامه SSL برای دامنه‌های (.IR) به‌سادگی انجام نمی‌گیرد.

در این میان برخی صاحبان کسب‌وکار از SSL های رایگان استفاده می‌کنند که زیاد هم امنیتی و جالب نیست. این در حالی است که خرید این گواهینامه امنیتی برای دامنه‌های (.COM)  به سهولت قابل انجام خواهد بود.

تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت چگونه است؟ آیا گواهی SSL در سئو وب‌سایت تأثیر دارد یا خیر؟

تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت چگونه است؟ آیا گواهی SSL در سئو وب‌سایت تأثیر دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤالات به‌صراحت می‌توان گفت که قطعاً گواهی SSL علاوه بر امنیت در سئو وب‌سایت نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

در حال حاضر دغدغه همه کاربران امنیت فضای مجازی است. بیشتر کاربران مایل‌اند که اطلاعات آن‌ها به‌صورت رمزگذاری شده باشد. گوگل نیز استفاده از گواهینامه SSL را راهی برای ارتقای امنیت وب‌سایت‌ها در نظر گرفته که در رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

طبق الگوریتم‌های گوگل وب‌سایت‌هایی که از گواهینامه امنیتی SSL استفاده می‌کنند ۵۰ درصد در رتبه‌بندی نسبت به سایت‌هایی که از این گواهی استفاده نمی‌کنند، پیشی خواهند گرفت.

یک گواهینامه SSL می‌تواند تمامی صفحات سایت شمارا ساپورت کند و نیازی نیست که برای هر صفحه یک گواهی SSL جداگانه تهیه نمایید. پس پیشنهاد می‌کنیم از SSL برای کل وب‌سایت استفاده کنید. توجه داشته باشید که گواهی SSL بیشتر برای وب‌سایت‌های فروشگاهی و وب‌سایت‌هایی که درگاه‌های پرداخت اینترنتی دارند، استفاده می‌شود.

مزایا و معایب SSL چیست؟

تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت

  1. افزایش امنیت وب‌سایت از دید گوگل و کاربران
  2. افزایش آمار بازدید وب‌سایت
  3. افزایش رتبه‌بندی گوگل تا ۵۰ درصد
  4. تأثیر مستقیم در سئو سایت
  5. جلب اعتماد کاربر و افزایش فروش
  6. کاهش ۵ ثانیه‌ای سرعت لود سایت
  7. بالا بودن قیمت SSL DV (که برای دامین اصلی و تمام ساب دامین های فرعی استفاده می‌شود)

چه زمانی SSL افت سئو را در پی خواهد داشت؟

تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت

چنانچه شما تنظیمات سایت و وب مستر گوگل را به‌درستی انجام ندهید، افت سئو و کاهش ورودی‌های شمارا در پی خواهد داشت.

هنگام نصب SSL مراحل زیر را انجام دهید:

اگر شما تنظیمات سایت و وبمستر گوگل رو به‌درستی انجام ندهید ممکن است ورودی‌های خود را از دست بدهید. پس حتماً بعدازاینکه SSL را نصب کردید مراحل زیر را انجام دهید:

۱.کد زیر را جایگزین کدهای قبلی در htaccess کنید:

BEGIN WordPress#

 

<IfModule mod_rewrite.c>

/RewriteEngine On

RewriteBase RewriteCond %{HTTPS} !=on

RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

RewriteRule ^index\.php$ – [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

 

>IfModule</

END WordPress#

 

۲.در پنل کاربری ورد پرس از منوی تنظیمات، بخش همگانی ،(https) را در نشانی سایت و نشانی ورد پرس جایگزین (http) کنید.

۳.قطعه کد زیر را به فایل (wp-config.php) بالای عبارت /* That’s all, stop editing!) (Happy blogging. */  اضافه کنید.

define(‘FORCE_SSL_ADMIN’, true);

۴.تنظیم فایل (txt) که دقت کنید فایل https را بلاک نکرده باشید و آدرس سایت مپ خود را با https آغاز کنید.

۵.در گوگل وب مستر فایل txt)) را submit و سایت مپ خود را re-submit کنید.

۶.در پایان آدرس سایت خود را با https در وب مستر گوگل ثبت و یکبار هم با  www شروع کنید که در این مرحله باید چهار سایت داشته باشید. مانند زیر:

 

http://www.example.com

http://example.com

https://www.example.com

https://example.com

چکیده

در این مقاله به سؤالات شما پیرامون تأثیر استفاده از SSL در سئو سایت چگونه است؟ آیا گواهی SSL در سئو وب‌سایت تأثیر دارد یا خیر؟ معایب و مزایای استفاده از گواهی SSL چیست؟ چه زمانی SSL افت سئو را در پی خواهد داشت؟ مراحل نصب SSL. پاسخ دادیم. امیدواریم مفید واقع‌شده باشد.

آموزش طراحی سایت با ورد پرس مجموعه مدرسان برتر یکی از دوره‌هایی است که می‌تواند در کنار شما باشد تا به اهداف بالای خود برسید. پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های ما را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *