مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو

مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو

  در این مقاله مراحل  تولید محتوا مبتنی بر سئو و اصول و قواعد آن را آورده‌ایم. راهکارهای پیشنهادشده در این مقاله جهت تولید محتوای بهینه و استاندارد به‌منظور افزایش رتبه‌بندی و بازدید سایت که منجر به فروش و کسب درآمد بیشتر خواهد شد، مفید و اثرگذار خواهد بود.

مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو

تولید محتوا چیست؟

با دگرگونی زندگی بشر و پیشرفت تکنولوژی، کسب‌وکارها نیز به‌سوی دنیای مجازی و اینترنت سوق داده‌شده‌اند. در حال حاضر کمتر برند و کسب‌وکاری را می‌توان یافت که از روش‌های قدیمی و سنتی برای بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده کند.

مدیران اکثر کسب‌وکارها با ایجاد یک وب‌سایت اختصاصی برای خود سعی می‌کنند با تولید انواع محتوای باکیفیت و پرمخاطب به‌صورت (متنی، تصویر، صدا، ویدیوئی) کسب‌وکار و برند خود را به بازار معرفی کنند. دراین‌بین مقالات متنی و وبلاگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند.

دانستن راهکارهای مقاله‌نویسی و سئو نه‌تنها یک ضرورت است بلکه تا حدودی هزینه‌های هنگفت تبلیغات و بازاریابی را نیز کاهش و در مواردی به صفر می‌رساند. با ما باشید تا بتوانید بامطالعه‌ی این وبلاگ یک محتوای بهینه و مناسب را تولید کنید.

مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو

مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو

۱-ایده‌ی جذاب و خلاقانه

اولین گام برای مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو، پیدا کردن یک ایده‌ی جذاب و خلاقانه است که بتواند مخاطب را به سمت خود جذب کند. همیشه ایده‌های جذاب خود را یادداشت کنید.

۲-بررسی و یافتن کلمات کلیدی

کلمات کلیدی مناسب و پرمخاطب که بیشترین جستجو و سرچ را دارند پیدا کنید. به‌جز گوگل ابزارهای زیادی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارند که به شما کمک خواهند کرد.

۳-بررسی محتوای مرتبط با موضوع انتخابی شما

قبل از تولید محتوا حتماً مقالات و وبلاگ‌های مرتبط با موضوع خود را در وب‌سایت‌های دیگر بررسی کنید. همیشه سعی کنید محتوایی بنویسید که دیگران بخواهند از شما تقلید کنند، نه محتوایی که شما بخواهید از سایت‌های رقیب تقلید کنید.

همیشه سعی کنید مخالف دیگران (سایت‌های رقیب) بنویسید. تضاد نوشته شما با سایت‌های رقیب، برای خواننده جذاب خواهد بود.

۴-توجه به نیاز کاربران

توجه به نیاز و خواست کاربران یکی دیگر از راهکارهای محتوا نویسی بهینه است. در ابتدای کار خودتان را جای مخاطب بگذارید و ویژگی‌هایی که به دنبال آن هستید را یادداشت و بررسی کنید. پاسخ به نیاز و خواست کاربران شمارا به یک منبع مورداطمینان و معتبر تبدیل خواهد کرد.

۵-توجه ویژه به موضوع اصلی

صورت تخصصی به موضوع اصلی مقاله بپردازید و آن را کامل و جامع بیان کنید. همیشه جزئیات را در موضوع مقاله خود مدنظر قرار دهید.

۶-مقالات مختلف پیرامون یک موضوع را بررسی کنید

برای اینکه یک محتوای استاندارد و بهینه تولید کنید، حتماً باید مقالات مختلف پیرامون یک موضوع را بررسی کنید. سعی کنید جنبه‌های دیگر ایده‌ی خود را به‌طور مفصل همراه با جزئیات توضیح دهید. بدون تردید بررسی مقالات مختلف پیرامون یک موضوع، ذهن شمارا برای نوشتن محتوایی باکیفیت و درجه‌یک آماده خواهد کرد.

۷-لینک دهی به سایت‌ها و مقالات معتبر

سعی کنید در تولید محتوای خود از لینک دهی به سایت‌ها و مقالات معتبر(همراه با ذکر منبع) غافل نشوید. با این کار سایت‌های رقیب شما نیز سعی می‌کنند کار شمارا تکرار و به سایت شما لینک بدهند. در مورد مقالات کپی حتماً باید منبع مقاله ذکر و لینک آن را نیز در مقاله خود قرار دهید.

۸-لینک دهی داخلی

همیشه لیست کامل مقالات خود را داشته باشید تا هنگام تولید مقاله‌ی جدید، نسبت به موضوع اصلی وب‌سایت خود به بخش‌های مرتبط مخصوصاً مقالات سایت بک لینک بدهید.

۹-مقالات آموزشی

با توجه به اینکه مردم همیشه به دنبال جواب سؤالات خود هستند، تولید مقالات آموزشی مرتبط با سؤال مخاطبان یکی دیگر از تکنیک‌های تولید محتوای مناسب است. مقالات آموزشی در برند سازی و معرفی کسب‌وکار تأثیر بسزایی خواهند داشت.

۱۰-راز و رمزها و فنون یادگیری کسب‌وکارتان را به‌طور واضح بیان کنید

یکی از نیاز مخاطبان امروزی آشنایی با مدیران موفق کسب‌وکار و نحوه‌ی موفقیت آن‌ها است. مردم تمایل دارند بدانند که مثلاً دلیل موفقیت و محبوبیت فلان برند یا کسب‌وکار چه چیزی بوده است. بابیان صریح و واضح راز و رمزها و مراحل و فنون یادگیری کسب‌وکارتان مخاطبان بیشتری را جذب خواهد کرد. سعی کنید همیشه واقعیت‌ها را بیان کنید.

۱۱-محتوا نویسی طبق فنون و روش‌های جدید

گوگل هرچند وقت یک‌بار فنون و روش‌های جدیدی برای تولید محتوا بیان منتشر می‌کند. مثلاً فنون محتوا نویسی در یک سال و یا شش ماه پیش بازمان حال بسیار متفاوت خواهد بود. پس همیشه به‌روز باشید و محتوای به‌روز تولید کنید.

۱۲-فرمت تولید محتوا را بروز رسانی کنید

سعی کنید فرمت تولید محتوا را برای مقالات قدیمی بروز رسانی کنید. البته در این موارد نباید لینک آدرس آن‌ها عوض شود و یا موضوع اصلی مقاله تغییر کند.

۱۳رعایت اصول سئو در محتوا نویسی

محتوای خود را طبق اصول سئو و رعایت تکنیک‌های آن مانند ( به کار بردن کلمات کلیدی مناسب،  عنوان‌های جذاب و مخاطب پسند و …) بنویسید.

۱۴-رعایت اصول نگارشی

رعایت اصول نگارشی و ویرایش متن، یکی دیگر از اصول محتوا نویسی مبتنی بر سئو است. توجه به نقطه‌ویرگول، کاما، نقطه، غلط املایی، فاصله‌گذاری‌ها می‌تواند در سئوی محتوای شما تأثیر بسزایی داشته باشد. حتی جاستی فایو کردن متن هم می‌تواند در سئو نقش مؤثری داشته باشد.

۱۵-تعداد کلمات مقاله را در نظر بگیرید

یکی دیگر از مواردی که باید در تولید محتوا مبتنی بر سئو، در نظر گرفته شود، توجه به تعداد کلمات مقاله یا وبلاگ است. همیشه استانداردهای پایه را در نظر بگیرید. به‌طورکلی مقالات نباید کمتر از ۷۰۰ کلمه و یا بیشتر از ۴۰۰۰ کلمه باشند.

۱۶-خود را معرفی کنید

برای مخاطب مهم است که مقاله‌ای که می‌خواند را چه کسی نوشته است. معرفی کسب‌وکار و خدمات شرکت در یک بخش مقاله یک کار اصولی و حساب‌شده است. توضیح پیرامون فعالیت و تجربیات شما می‌تواند مخاطب را ترغیب کند که مقاله شمارا تا انتها بخواند.

۱۷-دسته‌بندی مقالات مرتبط

سعی کنید مقالات مرتبط با یک موضوع را دسته‌بندی کنید. طبق این دسته‌بندی کاربر می‌تواند با توجه به نیاز و علاقه‌ی خود مقاله موردنظر خود را انتخاب کند.

۱۸-عنوان جذاب و چالش‌برانگیز

نوشتن یک عنوان گیرا و جذاب سبب می‌شود که مخاطب به خواندن مقاله شما تا انتها ترغیب شود. عنوان جذاب و چالش‌برانگیز مهم‌ترین بخش تولید محتوا مبتنی بر سئو است. عنوان مقاله به‌هیچ‌عنوان نباید تکراری باشد. کلمات کلیدی مهم و هوشمندانه را در عنوان به کار ببرید.

اولین تگی که در گوگل نمایش و خوانده می‌شود متا تگ عنوان است. پس عنوان را مرتبط با مطالب و جزئیات مقاله انتخاب کنید.

۱۹-متا تگ توضیحات

توضیحات در زیر عنوان در گوگل نمایش داده می‌شود. این متا تگ هم در بهینه‌سازی محتوا نقش انکارناپذیری ایفا خواهد کرد.

۲۰-تعداد کلمات کلیدی

برخی تصور می‌کنند که هر چه تعداد کلمات کلیدی آن‌ها بیشتر باشد، سئوی آن‌ها نیز بهتر خواهد شد. این‌یک تصور غلط است متوسط استفاده کلمات کلیدی مرتبط ۲ الی ۳ درصد کل کلمات در یک مقاله است. توصیه می‌شود، برچسب‌ها نیز به تعداد مناسب (بین ۳ تا ۵) مورداستفاده شود.

۲۱-از تکنیک کلاه‌سیاه استفاده نکنید

گوگل وب‌سایت‌هایی را که از تکنیک‌های کلاه‌سیاه استفاده می‌کنند شناسایی و جریمه می‌کند.

۲۲-تیترها و عنوان موضوعات مختلف

در تولید محتوا تیترها و عنوان مناسب و مرتبط با هر موضوع را فراموش نکنید. یکی دیگر از اصول محتوا نویسی حرفه‌ای توجه به‌عنوان ها و تیترهای مطالب است. استفاده از عکس نیز می‌تواند محتوای شمارا جذاب‌تر کند و خواننده را ترغیب کند که متن شمارا بخواند.

۲۳-نمایش محتوا درگوشی، تبلت

فونت قلم متن ازجمله مواردی است که باید با توجه به نمایش محتوا درگوشی و تبلت تنظیم شود. تا بتوان علاوه بر رایانه محتوا را از طریق گوشی و تبلت نیز مطالعه کرد.

چکیده

به‌طورکلی محتوا نویسی قواعد و اصول خاصی داردکه فراگیری آن برای نوشتن یک مقاله جذاب و پربازدید لازم و ضروری است. برای کسانی که قصد دارند کسب‌وکار خود را گسترش و میزان فروش خود را افزایش دهند، ضرورت یادگیری اصول و فنون محتوا نویسی دوچندان خواهد شد. پیشنهاد می کنیم که مطلب مراحل تولید محتوا مبتنی بر سئو را با دقت مطالعه نمایید.

ما در این آموزش‌ها صفرتا صد محتوا نویسی را برای شما گردآورده‌ایم تا ضمن یادگیری کسب‌وکار خود را نیز ارتقاء دهید. برای دسترسی به تمام مقالات آموزشی ما کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *